Acasă Articole Cum sa mentineti colesterolul la valori optime
Cum sa mentineti colesterolul la valori optime Imprimare Email
Scris de DrMan   

Scriu acest articol deoarece consider ca sunteti de-a dreptul intoxicati cu o multime de inexactitati in legatura cu acest subiect, colesterolul - valorile optime, rolurile lui in organism, care sunt cauzele care duc la cresterea peste valorile normale etc.

Pentru inceput, ce este colesterolul? Colesterolul este un tip de grasime de care organismul are mare nevoie pentru a functiona in mod normal. Colesterolul nu se dizolva in sange, este transportat in organism cu ajutorul unor molecule numite lipoproteine, deci circula prin sange pe acesti "transportori". In functie de densitatea

moleculara a acestor transportori, vom avea 2 forme de colesterol transportat:

1. HDL - Colesterol: este produs in organism si transportorii au densitate moleculara mare (High Density Lipoprotein), aceste lipoproteine transporta excesul de colesterol in ficat unde este procesat si eliminat din organism; este cunoscut si sub denumirea de "colesterol bun", deoarece contribuie la scaderea depunerilor de colesterol de pe peretii vaselor, valorile peste 60 mg/dcl sange va protejeaza in fata bolilor cardiovasculare.

2. LDL- Colesterol: asa numitul "colesterol rau", lipoproteinele transportoare au densitate scazuta (Low Density Lipoprotein), provine din alimentatie, ajunge la tesuturi unde se depune, se depune in special pe peretii vaselor de sange si provoaca bolile cardiovasculare. Pentru a nu prezenta risc de boala cardiovasculara, trebuie sa pastram aceasta fractiune a colesterolului la sub 100 miligrame pe decilitru de sange.

Spuneam la inceputul articolului ca avem nevoie de colesterol in organism, pentru ca el are niste roluri foarte importante in mentinerea unei sanatati optime: intervine in sinteza hormonilor sexuali, asigurand functia de reproducere; e o componenta a membranei tuturor celulelor, deci are rolul unei bariere protectoare a celulelor, asigurand functionarea optima a fiecarei celule; contribuie la sinteza bilei, deci contribuie direct la desfasurarea normala a digestiei; ajuta in lupta cu infectiile, dar are si rolul de a ajuta organismul sa se refaca in faza de vindecare a bolii; accelereaza repararea tesuturilor afectate de diversi agresori, astfel, dupa o interventie chirurgicala, colesterolul este cel care accelereaza procesul de vindecare; intervine in sintetizarea vitaminei D3; sintetizeaza neurotransmitatorii, cei care asigura transmiterea impulsurilor nervoase (deci, asigura buna functionare a sistemului nervos) etc.

Intelegem ca, mentinut in limitele valorilor optime, rolurile colesterolului sunt esentiale in mentinerea integritatii si functionarii corecte a intregului organism. Iar cand spunem valori optime, trebuie sa retineti ca acestea sunt: peste 60 miligrame pe decilitru sange in cazul colesterolului "bun" (HDL) si sub 100 miligrame pe decilitru sange in cazul LDL-Colesterolului, colesterolul "rau". Valoarea totala a colesterolului, o vad in continuare pe diverse buletine de analize, nu ne spune mai nimic despre situatia reala a metabolismului grasimilor in corp! Pentru ca, asa cum scriam mai sus, cele doua fractiuni, LDL si HDL, au efecte diferite, unul trebuie sa fie peste o valoare minima (HDL), celalalt (LDL) trebuie sa fie pana la o valoare maxima!

Cum reusim sa ajungem la valori mari ale colesterolului "rau"?

DATORITA CONSUMULUI EXCESIV DE ALIMENTE BOGATE IN ZAHAR SI AMIDON NESANATOS (faina alba, orez alb cu bob rotund, cartofi, faina de porumb)! Sursa alimentara principala, raspunzatoare de cresterea excesiva a colesterolului "rau", raspunzatoare de ingrasare, de obezitate abdominala, de depunerile de grasimi din ficat (ficat steatozic, gras), de depunerile de placi pe peretele vaselor de sange (ateroscleroza) este glucoza in exces, rezultata din consumul de alimete bogate in zahar si amidon nesanatos!

Cunoasteti persoane cu valori mari ale colesterolului, aflate sub tratament cu diverse medicamente pentru scaderea colesterolului, care nu au mai pus si nu pun gura pe carne grasa si grasimi animale de ani intregi, dar ei au in continuare valori mari ale colesterolului??? Ei bine, este normal sa se intample aceasta! Nu grasimile animale ar trebui sa scoata aceste persoane din alimentatie, in sensul ca nu aceasta este cauza afectiunii lor, nu aceasta este prima miscare ce trebuie facuta!

Absorbim doar 15% din grasimile animale si nu acestea sunt sursele de sinteza a LDL - colesterolului, adica ele nu sunt sursa principala! Sursele principale sunt alimentele bogate in zahar si amidon nesanatos!

PRIMA MISCARE CE TREBUIE FACUTA PENTRU SCADEREA COLESTEROLULUI "RAU": SCOATETI DIN ALIMENTATIE ALIMENTELE BOGATE IN ZAHAR SI AMIDON NESANATOS (faina alba, cartofi, orez alb cu bob rotund, porumb, malai) SI INLOCUITI -LE CU ALIMENTE SANATOASE (cartofi mov sau dulci, orez basmati, faina de naut, faina de soia, faina macinis total, fainuri speciale cu efect scazut pe glicemie, inlocuitori naturali de zahar).

Abia dupa ce ati facut aceasta prima mutare, treceti si la corectia aportului de grasimi alimentare, adica: reduceti consumul de carne grasa si grasime animala (reduceti, nu eliminati!), renuntati la consumul de lactate proaspete (grasimile din lactatele fermentate se absorb in cantitati foarte mici,alegeti sa consumati lactate fermentate); consumati zilnic surse de grasimi benefice, surse de acizi grasi esentiali Omega 3 si Omega 6, deoarece aceste contibuie la cresterea fractiunii sanatoase a colesterolul, acel HDL- Colesterol, pe care trebuie sa.l mentinem la peste 60 mg/dl sange - consumati peste si fructe de mare, ulei de rapita, ulei de canepa, oleaginoase (nuci, alune, migdale, arahide etc), seminte de in, seminte de canepa.

Ati inteles care este greseala majora pe care foarte multe persoane o fac in corectia valorilor colesterolului?! Scot din alimentatie grasimile animale, care nu reprezinta de fapt cauza principala a valorilor crescute de vcolesterol "rau", dar isi mentin in alimentatie zaharul si amidonul nesanatos, care sunt PRINCIPALELE SURSE DE CRESTERE A COLESTEROLULUI "RAU".

Scoateti din alimentatie zaharul si amidonul nesanatos - sunteti deja pe calea cea buna, nu aveti nevoie de nici un tratament medicamentos!

Daca mai corectati si aportul de grasimi, in sensul de a scadea aportul de grasimi animale si a creste aportul de grasimi benefice....deja e regimul alimentar PERFECT, veti depasi suta de ani :)))

Multa sanatate!

 
Copyright © 2020 Slăbeşti Mâncând
Gazduit de Top Web Hosting Solutions