Acasă Articole Cura de slabire in perioada postului

 

 

 

"Slăbeşti mâncând.
Cum să scapi de kilogramele în plus şi să mănânci după pofta inimii"


Cartea poate fi gasita in librarii sau comandata online pe website-ul editurii Polirom.
De dr. Gabriela Man

 


 
Slabesti Mancand
Cura de slabire in perioada postului Imprimare Email
Scris de Gabriela Man   

A inceput postul Pastelui si mi se pare util sa abordez unalt

subiect oarecum delicat: cura de slabire in aceasta perioada.

Din pacate, nu agreez ideea de a tine cura de slabire cu o

alimentatie total vegetariana, asa cum este cea din post

(nu putem lua in calcul dezlegarile la peste, discutam

acum despre un meniu diversificat necesar pentru o

perioada de minim 2 saptamani).

Motivele pentru care nu agreez ideea de slabire cu

regim vegetarian:

a) eficienta slabitului este foarte scazuta, fara aport

de carne si oua. Una din cele mai active si importante

substante implicate in arderea grasimilor este carnitina, iar aceasta se obtine fie direct din surse alimentare, fie din biosinteza din metionina sau lizina. Forma activa in organism este L-carnitina.

Sursa importanta de L- carnitina este carnea, in special carnea rosie. Din surse vegetale se obtin cantitati prea mici de carnitina, insuficiente in cazul unui regim de slabire.

Metionina, unul din cei doi aminoacizi din care poate fi sintetizata L-carnitina, se obtine in cantitati corespunzatoare din oua , peste si carne, si in cantitati mici si din susan, cereale integrale, leguminoase (fasole boabe, linte, mazare, linte, naut).

Cel de-a doilea aminoacid important este lizina, iar sursele importante de acest aminoacid sunt: carne , oua, lactate. Vegetarienii au dificultati si in a o obtine, cantitati mici se gasesc in fasole, linte, hrean, spanac.

Concluzia este clara: un regim vegetarian nu furnizeaza cantitatile da L-carnitina necesare arderii corespunzatoare a grasimilor, nici in ceea ce priveste substanta ca atare, nici in ceea ce priveste cei doi aminoacizi din care aceasta poate fi biosintetizata.

 

b) un al doilea aspect impostant este dat de faptul ca o combinatie de proteina animala+legume cu indice glicemic scazut arde grasimile prin interventia a doua mecanisme: scaderea secretiei de insulina (necesara arderii grasimilor) si cresterea secretiei de glucagon (hormonul care intensifica arderea grasimilor si protejeaza masa musculara). Un meniu constituit doar din legume cu indice glicemic mic nu intervine asupra secretiei de glucagon, arderea grasimilor este initiata doar pe seama scaderii secretiei de insulina, fiind mai redusa.

 

c)  meniul total vegetarian pacatuieste prin aport hipocaloric, vorbim de cura de slabire. Cand slabim pe seama unui aport caloric scazut, slabim si din masa musculara, iar aceasta duce la scaderea arderilor, metabolismul devine mai lent, ceea ce nu este de dorit! Se intampla aceasta deoarece metabolismul bazal, cel care reflecta arderile, este direct proportional cu masa musculara, cand topiti musculatura, veti scadea si arderile organismuli, adica veti mentine greutatea obtinuta doar mancand mai putin decat pana in cura de slabire! Nu mi se pare o optiune de dorit....

  Acestea ar fi cele 3 mari motive principale pentru care nu agreez cura de slabire in conditiile in care persoana tine un post strict sau este total vegetariana. Decat daca persoana respectiva isi asuma un ritm de slabire foarte lent, deoarece eu trebuie sa fiu foarte atenta sa-i asigur in meniu un aport caloric corespunzator sexului de care apartine, varstei si activitatii desfasurate.

Multa sanatate va doresc!

Dr. Man

 
Copyright © 2017 Slăbeşti Mâncând
Gazduit de Top Web Hosting Solutions