Acasă Articole De ce ne ingrasam in post ? Solutii pentru mentinerea greutatii.

 

 

 

"Slăbeşti mâncând.
Cum să scapi de kilogramele în plus şi să mănânci după pofta inimii"


Cartea poate fi gasita in librarii sau comandata online pe website-ul editurii Polirom.
De dr. Gabriela Man

 


 
Slabesti Mancand
De ce ne ingrasam in post ? Solutii pentru mentinerea greutatii. Imprimare Email
Scris de Gabriela Man   

Multe persoane ma intreaba aceasta: de ce se ingrasa cand alt

tin un post, in teorie meniurile vegetariene au aport caloric scazut,

deci nu ar trebui sa se intample acest lucru.

Insa, practica demonstreaza ca multe persoane au probleme in

a-si mentine greutatea in aceste perioade.

Sunt mai multe cauze care conduc la aceasta situatie si o sa le

tratez pe rand.

In primul rand, asa cum am spus de atatea ori pana acum, sursa de grasimi

a corpului, cea din care corpul formeaza si depoziteaza trigliceride, este glucoza. Iar formarea grasimilor se afla in legatura directa cu secretia de insulina, secretie redusa in cazul proteinelor si lipidelor (carne, oua, peste, fructe de mare, branzeturi, smantana, unt) si crescuta in cazul surselor de carbohidrati (cereale si fainuri, legume,fructe).

In post aportul de carbohidrati este majoritar ca pondere in meniuri, prin urmare corpul are posibilitatea de a depune grasime din glucoza rezultata prin digestia acestor carbohidrati. 

Mai apare o problema, meniurile in post nu sunt foarte satioase, iar persoanele au tendinta de a manca mai mult.

Deci, avem deja,pana acum, doua componente vinovate: ponderea aprroape exclusiva a carbohidratilor in cadrul meniurilor si cresterea cantitatii de carbohidrati consumata pe parcursul unei zile.

Un alt aspect e reprezentat de consumul produselor de post din comert, majoritatea pline de amidon, zahar si aditivi sintetici. In general, produse care sunt departe de notiunea de produs sanatos ce se presupune ca ar trebui consumat intr-un post....

Postul reprezinta o ocazie extraordinara de a ne detoxifia, insa trebuie sa fim atenti la anumite aspecte pentru a putea sa ne hranim cu adevarat sanatos si pentru a putea profita din plin de aceasta perioada.

Sfaturi pentru aceasta perioada:

 

1. Eliminati din alimentele consumate sursele de zahar si amidon: zahar alb sau brun, orez alb cu bob rotund, faina alba, malaiul, cartoful, bananele. Inlocuiti-le cu alternative sanatose, care nu va bombardeaza corpul cu descarcari mari de glucoza: zahar de cocos sau fructoza, sirop de agave, extract lichid de stevia, orez basmati, faina de naut in loc de malai, cartofi mov sau cartofi dulci in loc de obisnuitii cartofi. In loc de paine alba puteti consuma: paine din premixul special "Dr Man" sau pesmeti wassa 22-24% fibre. Faina alba o puteti inlocui cu premixul special "Dr Man" sau cu faina de soia, faina de naut sau faina de konjac.

 

2. Consumati legume si fructe cu indice glicemic scazut si mediu, gasiti listele si aici pe site si pe pagina de nutritie a retelei facebook  Slabesti mancand.

 

3. Asigurati-va un aport constant de proteine vegetale, pentru a creste gradul de satiozitate al meniurilor: leguminoase (naut, linte, fasole boabe, mazare, soia), ciuperci, fructe oleaginoase (nuci, alune, migdale, fistic, nuci de macadamia etc). Subliniez aici nautul, foarte putin consumat la noi, un aliment satios si extrem de nutritiv, utilizat cu succes chiar si in curele de slabire. Aveti aici retete: falafel, hummus. Aveti si o reteta de supa de linte ,reteta turceasca.

 

4. Pentru cei care accepta aceasta teorie, de altfel disputata, in post sunt permise fructele de mare - scoici, calamar, creveti etc. Acest aspect ne ajuta sa concepem meniurile mai satioase (proteina este mai satioasa decat carbohidratul).

 

5. Feriti-va de produsele de post din comert, sau cel putin cititi cu atentie etichetele si evitati sa consumati tot ce contine zahar, amidon, aditivi diversi.

 

6. Profitati din plin de aparitia urzicilor: sunt detoxifianti si remineralizanti miraculosi! 

 

7. Iata o reteta extraordinara, cu rol detoxifiant (in special hepatic), remineralizeaza si revitaminizeaza, bogata in antioxidanti: salata de sfecla rosie cruda. O puteti consuma ca si aperitiv sau ca si garnitura la niste legume la gratar, peste sau fructe de mare.

 

8. Nu uitati de aportul minim de apa: 2 litri zilnic. Mai ales in aceasta perioada, in care eliminati diverse toxine acumulate de-a lungul anotimpului rece, considerati apa "un parau care duce gunoaiele la vale".

 

9. Un ultim pont: pentru a va potenta detoxifierea, consumati dimineata, in 100 ml apa plata la temperatura camerei, 1 lingura iarba de grau pudra amestecata cu 1 lingurita de scortisoara.

 

Urmand aceste sfaturi, va asigur ca nu va fi nevoie sa va masurati cantitatea de alimente consumata la o masa, va veti satura mai usor si pentru o perioada normala (adica pret de 3-4 ore, de altfel va amintesc ca unul din sfaturile pe care le dau permanent este: nu lasati mai mult de 4 ore fara sa va alimentati! ).

Va veti pastra silueta si veti iradia de sanatate si de frumusete.

Sa aveti Sarbatori luminoase!

Dr. Man

 

 
Copyright © 2017 Slăbeşti Mâncând
Gazduit de Top Web Hosting Solutions